Coop & Expo 2015 Milan – The Future Supermaket

719-futurefooddistrict_326x205_c

“L’obiettivo è mettere il visitatore di fronte a un nuovo approccio al concetto di “fare la spesa”. Più smart e più sostenibile.”

“The goal is to put the visitor in front of a new approach of the concept of “shopping” (doing grocery) Smarter and more sustainable.”

“Nelle intenzioni degli organizzatori, si dovrebbe così creare un circuito comunicativo tra venditore e cliente basato sulla storia del prodotto e sulla sua applicazione. Il tutto – sottolinea il documento – all’interno di un contesto che valorizzi soprattutto il concetto di “sostenibilità”.

“Following the intentions of the organizers, you should create a circuit of communication between seller and customer based on the history of the products and its applications. All of this – says the document – in a context that values ​​above all the concept of “sustainability“.

As the news and expectatives about the coming Expo 2015 in Milan get more excitement, the organization go ahead with the Coop 13 million € partnership. Between other features, the huge italian supermarket chain proposes a whole new way of doing groceries based on sustainability values. Will see…

More information (italian) HERE and HERE

 

Questo articolo è stato pubblicato in EXPO, FOOD SUSTAINABILITY, MARKETING e contrassegnato come , , , , , , , , , , , , da ravibellardi . Aggiungi il permalink ai segnalibri.

Informazioni su ravibellardi

English EcoDesign Master student in PoliTo - Politecnico di Torino - Turin, Italy. In a double-degree agreement between PoliTo and the University of Minas Gerais, Brazil. In Brazil, took part in projects like "Design e integração competitiva do território - Estrada Real". This project is a government initiative in order to use the Design approach in order to bring value regarding specific aspects of the State of Minas Gerais in Brazil. The territory context is the Estrada Real. Also worked in the University of Minas Gerais' Research Center of Theory, Culture and Design in projects related to the use of Design in cultural aspects of the State of Minas Gerais aiming to enhance products related to the Food Sector. Portugês Graduando no curso Master em EcoDesign pelo Politécnico de Turim, Itália (Polito). Bolsista dentro do acordo de dupla titulação entre a Universidade do Estado de Minas Gerais e o Politecnico di Torino com apoio da FAPEMIG. Atuou como bolsista do Projeto "Design e integração competitiva do território - Estrada Real", projeto do Centro Minas Design em parceria com o Polito. Ravi Bellardi também é atuante no desenvolvimento do projeto Estudo de Aspectos Culturais de Minas Gerais Visando à Valorização de Produtos Relacionados ao Setor Alimentício Através do Design com financiamento da FAPEMIG e apoio da UEMG. Ravi Bellardi desenvolve trabalhos tanto de caráter acadêmico, quanto de caráter de extensão com a orientação da Profa. Dra. Lia Krucken juntamente ao Centro de Teoria, Pesquisa & Cultura em Design da Escola de Design da Universidade do Estado de Minas Gerais.

Lascia un commento

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione / Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione / Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione / Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione / Modifica )

Connessione a %s...