Aaron Ruell at Colette

Aaron Ruell, who is perhaps best known for his commercial work for brands including Burger King and Volkswagen, is currently showing an exhibition of his personal photography work at Colette in Paris…

Ruell’s photography has been featured in magazines internationally and he has exhibited it in the US, Milan and Buenos Aires. The show at Colette marks his first French exhibition, and includes a mixture of still life works and portraits.

“I tend to describe my photographs as ‘quiet’,” says Ruell. “I’m inspired by pieces of furniture or accessories that wind up in my still life work. Also by music and faces. My images usually start in one of these ways… While listening to music a visual will come to mind. Or, while watching people, a character will come to me and I’ll then attempt to build a world around them. Or, I’ll see a nice piece of design in furniture or in something as simple as a tea cup and that will warrant an image.

“I like to think of my personal photography as separate from my commercial work,” he continues. “But the reality is that they are tied together. Sometimes I’ll take commercials in order to build a set and then capture a photograph during downtime. Also, the money I earn from shooting commercials is what allows me to shoot my personal work. So while I like to say they are separate, I think they do intermingle in a lot of ways. The key difference between the two is that I don’t have to answer or explain myself to anyone in my photography. And that’s nice.”

The exhibition at Colette will continue until September 25. More info is at colette.fr. Ruell is repped by Biscuit Filmworks in the US for commercial work.

Via

Questo articolo è stato pubblicato in PHOTO e contrassegnato come , , , , , , , da FOODA . Aggiungi il permalink ai segnalibri.

Informazioni su FOODA

FOODA – Associazione per il Food Design – è un’organizzazione di progettisti, studiosi, comunicatori, aziende e istituzioni con fuoco sullo studio, la progettazione e l’innovazione degli Atti Alimentari. FOODA promuove la cultura progettuale degli Atti Alimentari assolvendola a elemento culturale, economico e ambientale di fondamentale importanza per la società contemporanea e futura, dando impulso all’innovazione di processo e di prodotto e potenziando le competenze degli operatori del settore. Obiettivo di FOODA è definire la disciplina del Food Design, il ruolo e le competenze del Food Designer; incrementare la consapevolezza, lo studio, la ricerca e l’interdisciplinarietà all’interno del paradigma degli Atti Alimentari promuovendo una corretta gestione e una progettazione sostenibile dei processi, dei prodotti e degli immaginari legati al cibo. FOODA intende perseguire i suoi obiettivi per mezzo di iniziative culturali, progetti di studio e ricerca autonomi e in cooperazione con enti e aziende, fornendo formazione e informazione professionale ai suoi soci, consulenza specializzata agli operatori del settore.

Lascia un commento

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione / Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione / Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione / Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione / Modifica )

Connessione a %s...